Partner serwisu
Komunikacja

Kraków. Bliżej tramwaju za Czerwonymi Makami

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
21-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
21-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Kraków. Bliżej tramwaju za Czerwonymi Makami
fot. ZIKiT
Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie rozstrzygnął przetarg na opracowanie wielowariantowej i wielobranżowej koncepcji rozbudowy ulicy Bunscha i budowy ulicy Humboldta. Jednym z głównych elementów planowanego zadania ma być nowa linia tramwajowa w południowo-zachodniej części Krakowa, od pętli Czerwone Maki w kierunku Skawiny. Zlecenie, za niecałe 2 mln zł, wykona firma Sweco Polska.

Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie zaproponowanie kilku wariantów koncepcji tej inwestycji, spośród których wskazane będzie rozwiązanie preferowane do dalszych prac. W oparciu o wariant preferowany złożony będzie wniosek do decyzję środowiskową. W ramach tego postępowania przeprowadzone będą konsultacje społeczne. Szeroko o zakresie analizy piszemy tutaj.

Zgodnie z założeniem, ulica Bunscha ma zostać rozbudowana na odcinku ok. 1,4 km. Na jej przedłużeniu ma powstać ulica Humboldta o długości ok. 1.3 km. Następnie na odcinku od ul. księdza Trockiego do węzła autostradowego A4 Kraków – Skawina ma zostać rozbudowa ul. Skotnicka (ok. 1 km).

Wzdłuż tych wszystkich elementów układu drogowego powstanie nowa linia tramwajowa. Jej początek wyznacza pętla Czerwone Maki. W przypadku komponentu tramwajowego rozważane są dwie opcje: pierwsza to budowa linii wzdłuż ulic Bunscha, Humboldta i Skotnickiej do pętli wraz z terminalem i parkingiem, który miałby być zlokalizowany w rejonie węzła autostradowego, po jego wschodniej lub zachodniej stronie. W ramach drugiej opcji, linia tramwajowa kończyłaby się pętlą i parkingiem P+R w rejonie rozjazdu z przyszłą linią do os. Kliny, po zachodniej stronie szpitala im. Babińskiego.

W ramach całego zadania wybudowane mają zostać także drogi rowerowe, chodniki i przystanki autobusowe. Ponadto przebudowane będą skrzyżowania, a także wybudowana lub przebudowana infrastruktura podziemna.

Wykonawca – na kompletną realizację zadania, a więc zaproponowanie wariantów koncepcji, uzyskanie wszelkich uzgodnień, wskazanie rozwiązania optymalnego, przygotowanie i złożeniem materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej i uzyskanie tej decyzji – będzie miał 22 miesiące licząc od podpisania umowy.



Mat. ZIM Kraków
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

Komunikacja

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

KZN Bieżanów 19 sierpnia 2024

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Przestrzeń

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2024

Kraków stara się o unijne środki na tramwaj na Azory

Komunikacja

Zobacz również:

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

Komunikacja

Kraków z pierwszym przejazdem w technologii CONTRACK

KZN Bieżanów 19 sierpnia 2024

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Przestrzeń

Kraków wyremontuje fragment torów na Kalwaryjskiej

Redakcja/inf. pras. 01 sierpnia 2024

Kraków stara się o unijne środki na tramwaj na Azory

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5